BMW anunță: Investim 750 de Milioane de Dolari în Uzinele din Marea Britanie

BMW a anunțat luni o investiție masivă de 750 de milioane de dolari (600 de milioane de lire sterline) în uzinele sale din Marea Britanie, cu scopul de a transforma celebrele modele Mini în vehicule complet electrice până în 2030. Această decizie reprezintă un impuls semnificativ pentru industria auto britanică, după ani de incertitudine legată de Brexit.


Începând cu anul 2026, producătorul auto german va începe să fabrice două modele electrice la uzina Mini din Oxford - Mini Cooper cu 3 uși și Mini Aceman, un crossover compact, conform STES NEWS. Cu toate acestea, modificările majore începând cu 2030, când uzina va produce exclusiv modele electrice, iar o mare parte dintre aceste vehicule vor fi destinate piețelor internaționale, conform declarațiilor lui Milan Nedeljkovic, șeful producției BMW.

Sursa imagine: krdo.com


În timpul unei întâlniri cu jurnaliștii de la Oxford, Nedeljkovic a subliniat că BMW dorește să utilizeze baterii fabricate în Europa pentru noile modele produse în Oxford, dar nu a oferit detalii despre proveniența acestora din Marea Britanie. Decizia va depinde de atractivitatea pieței și de furnizorii disponibili.


Aceleași două modele Mini vor fi produse și în China, iar exportul acestora va începe în 2024.


În Oxford, ministrul britanic al afacerilor, Kemi Badenoch, a exprimat dorința ca producția auto să rămână nu doar în Marea Britanie, ci să fie considerată cea mai bună din lume. Cu toate acestea, nu au fost furnizate detalii cu privire la nivelul subvenției pe care BMW o va primi pentru producția Mini, despre care presa britanică a raportat că ar fi de 75 de milioane de lire sterline.


BMW va investi și în uzina sa din Swindon, care produce piese pentru modelele Mini. Cu toate acestea, este prea devreme pentru a specula cu privire la viitorul uzinei de motoare de la Hams Hall, situată în apropiere de Birmingham, a menționat Nedeljkovic.


Modelul Mini original, cunoscut pentru dimensiunile sale compacte, agilitate și accesibilitate, a fost lansat în 1959 și a continuat să fie popular sub conducerea BMW, care a revigorat marca în 2001. Cu toate acestea, viitorul Mini în Marea Britanie a fost plin de incertitudini, amplificate de temerile legate de Brexit, care sugerau că producția ar putea fi mutată în Germania, China sau în altă parte.


În ciuda acestei investiții semnificative, industria auto rămâne în alertă. Atât Marea Britanie, cât și producătorii auto europeni solicită amânarea implementării "regulilor de origine" post-Brexit, care impun ca 45% din valoarea unui vehicul electric vândut în Uniunea Europeană să provină din Marea Britanie sau din UE începând cu 2024, pentru a evita tarifele.


Ministrul britanic al afacerilor, Kemi Badenoch, a declarat că industria auto "strigă la UE" și a argumentat că tarifele aplicate mașinilor fabricate în UE și Marea Britanie ar beneficia doar producătorii chinezi, subliniind necesitatea unui timp mai îndelungat pentru dezvoltarea capacităților locale.

StiriOnline.eu

StiriOnline.eu: Sursa ta zilnica de stiri si informatii recente, actualizate si de ultim moment. Aducem informatia in fata publicului.

Trimiteți un comentariu

Mai nouă Mai veche